Of ik te gast wilde zijn in de eerste editie van de Amac Onderwijs Podklas? Ja natuurlijk! Altijd leuk om in gesprek te zijn over onderwijs. Frank en Jeroen vroegen me het hemd van het lijf over mijn dagelijkse onderwijspraktijk. Die is in tijden van Corona wel iets anders dan een paar weken geleden.
We spraken over dingen die ik heb geleerd, wat we vast willen houden in de toekomst en nog meer van dit soort mooie vragen. Benieuwd naar mijn verhaal? Luister dan hier de podcast.
We hebben met de sectie aardrijkskunde de afgelopen jaren geïnvesteerd in het ontwikkelen van leeractiviteiten die ervoor zorgen dat leerlingen de kerndoelen behalen voor het vak. Dit is een andere manier van werken dan uitgaan van een methode die samengesteld is door een van de grote uitgevers. Deze investering heeft zich in de afgelopen weken uitbetaald. We konden makkelijker schuiven met activiteiten waardoor het onderwijs op afstand relatief makkelijk plaats kon vinden en snel gearrangeerd was. Deze omslag maak je misschien niet in een aantal weken maar het is goed om te kijken naar de huidige vorm van je onderwijs. Op de website Leerplan in beeld van het SLO hebben we gebruik gemaakt van de leerdoelenkaarten.
Wil je ook graag aan de slag met je onderwijs vormgeven op basis van de kerndoelen? Ik denk graag met je mee! Neem contact met me op.